Go to Top

Blog With Sidebat Left

حفظ سلامت کارمندان در محل کار

حفظ سلامت کارمندان در محیط کار

کارمندان روزانه یک سوم از وقت خود را در محیط کار می گذرانند. مدت زیادی از این زمان در وضعیت نشسته و بدون تحرک است. این بی تحرکی با عوارضی مانند خستگی، سفتی و مشکلات جسمانی دیگر همراه می باشد که این عوارض از میزان کارایی و بهره وری این نیروی عظیم می کاهد. تحقیقات نشان می دهد که کارمندان ادارات بیشتر از

ادامه مطلب

مصرف سبزیجات تیره رنگ در بارداری

به گزارش سلامت نیوز مصرف سبزیجات تیره رنگ مانند کلم، کاهو، اسفناج، سبزی و … باعث کنترل موثر قند خون بخصوص در زنان مبتلا بع دیابت حاملگی می شود.
این سبزیجات منابع خوبی از کاروتنوئید ها مانند گزانتین، لوتئین و نیز فولات و فیبر به همراه ساپونین ها و فلاوونوئید ها هستند.
آووکادو، محافظ چشم: یک عدد آووکادوی متوسط باعث کاهش کلسترول بد خون را دارد. حاوی لوتئین است.

ادامه مطلب

دلایل گرفتگی ماهیچه های پا در شب

اگر گرگرفتگی دردناک پا موجب بیدار شدن شما در میانه های شب می شود باید بدانید که در جهان تنها نیستید. به گزارش “پریونشن” گرگرفتگی پا به طور معمول قسمت ساق پا به پایین را تحت تاثیر قرار می دهد. در شرایطی که بیشتر بزرگسالان این شرایط را تجربه می کنند، نتایج مطالعه ای که در سال ۲۰۱۷ در نشریه  BMC Family Practice  منتشر شد، نشان داد گرگرفتگی

ادامه مطلب

مصرف ناکافی ویتامین B6 در بیماران مبتلا به دیابت

این مطالعه در مجله Frontiers in Genetics در سپتامبر ۲۰۱۸ چاپ شده است.

چکیده:

شکل فعال ویتامین B6، (PLP) و کوفاکتور در واکنش های مختلف آنزیمی و همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. کمبود PLP با بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان و دیابت مرتبط است و مکانیسم پشت این ارتباط اکنون واضح تر شده است.

مصرف ناکافی این ویتامین خطر ابتلا به بسیاری از

ادامه مطلب

ویتامین ها و خواب بهتر

آهن:

 

سطح پایین آهن عامل خطر بزرگی در سندرم پای بی قرار است که می تواند باعث بی خوابی شود.

 

تیامین:

 

تیامین برخی از موتد شیمیایی مغز را که به تنظیم خواب کمک می کنند تقویت می کند.

 

ویتامین D:

 

کمبود ویتامین  D می تواند خطر دچار شدن به اختلالات خواب را افزایش دهد.

 

کلسیم و منیزیم:

 

کمبود کلسیم و منیزیم باعث

ادامه مطلب

نقش ویتامین ها و مواد معدنی در ریزش مو

در مارچ ۲۰۱۹ یک مقاله ی مروری در مجله ی درماتولوژی و تراپی درباره ی نقش ویتامین ها و مواد معدنی درباره ی ریزش مو به چاپ رسیده است:

مردم معمولا از ویتامین، مواد معدنی و رژیم غذایی به عنوان وسیله ای برای جلوگیری یا کنترل بیماری های پوستی و به ویژه ریزش مو استفاده می کنند. مواد مغذی عناصر اصلی در چرخه فولیکول مو هستند، نقش مهمی در

ادامه مطلب

کم خونی و ویتامین ب ۱۲

كم خوني هاي مگالوبلاستيك گروهي از اختلالات رواني و خلقي هستند كه معمولا ناشي از كمبود ويتامين ب ۱۲ يا فولات ميباشند.
اختلالات رواني در كمبود كوبالامين (ويتامين ب ۱۲) شيوع بالايي دارد لذا حتي در غياب علايم خوني يا عصبي كمبود ب ۱۲، احتمال آنمي مگالوبلاستيك در علايم يا اختلالات روانپزشكي نامعمول يا مقاوم به درمانهاي رايج، علايم رواني ناشايع و نوسان در علايم، بايد مد نظر قرار

ادامه مطلب

مصرف مکمل غذایی در دوران بارداری؛ کار از محکم کاری عیب نمیکنه؟

مصرف مکمل های غذایی و به ویژه محصولات ناهنجاری مانند مکمل های هدفمند برای زنان باردار در حال افزایش است. مزایای مکمل های غذایی در طول بارداری با اسید فولیک تأیید شده است، اما اثرات بهداشتی بسیاری از مکمل های دیگر تأیید نشده است. قوانین اتحادیه اروپا و ایالات متحده در مورد مکمل های غذایی نیاز به این محصول برای مصرف مستقیم، مادر دارد. تأثیرات درازمدت سلامت جنین به

ادامه مطلب

هشت بیماری خطرناک ناشی از کمبود ویتامین دی

کمبود ویتامین دی

سرطان‌های پروستات و سینه از جمله سرطان‌هایی است که در نبود کافی ویتامین دی گریبان گیر افراد می‌شود البته این ویتامین حیاتی بدن در سلامت روان افراد نیز بی تاثیر نیست و شواهد نشان داده است افسردگی‌های شدیدی در پی کمبود ویتامین دی بروز می‌کند.
به گزارش سلامت نیوز، جام جم به نقل از activebeat نوشت: همان طور که گفتیم کمبود ویتامین دی، افراد را مبتلا به انواع بیماری‌های

ادامه مطلب