Go to Top

چهار نشانه کمبود فیبر در رژیم غذایی

بدن ما روزانه به فیبر نیاز دارد تا بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد. این فیبرها برای رفع یبوست، حفظ تناسب اندام و کنترل کلسترول و قند خون کاربرد دارند. اما متاسفانه رژیم غذایی نادرست باعث عدم تامین کامل فیبر مورد نیاز بدن و در نتیجه بالا بردن خطر افزایش وزن، بیماری های قلبی و سرطان می شود.

اگرچه علائم یک رژیم غذایی با فیبر کم همیشه مشخص نیست، ولی چهار علامت هشدار دهنده وجود دارد:

  • یبوست :

یکی از علائم آشکار کمبود فیبر یبوست است. اگر کمتر از سه بار در هفته اجابت مزاج دارید و یا مدفوع سخت و خشک است، شما یبوست دارید. یبوست می تواند بعلت عدم مصرف فیبر، کم تحرکی و مصرف برخی داروها ایجاد شود.

  • گرسنگی بعد از خوردن غذا :

اگر شما بعد از مصرف یک وعده غذایی بلافاصله احساس گرسنگی می کنید بهتر است با مصرف فیبر به القاء حس سیری زود هنگام و طولانی مدت و همچنین کاهش اشتهایتان کمک کنید! در واقع فیبرها به لاغر شدن و پیشگیری و درمان اضافه وزن کمک می کنند.

  • نوسانات قند خون :

اگر شما مبتلا به دیابت هستید و یا کنترل قند خون شما دشوار است، احتمالا شما به اندازه کافی فیبر دریافت نمی کنید. فیبر جذب قند را به تاخیر می اندازد و به کنترل و تنظیم قند خون کمک می کند.

  • کلسترول خون بالا :

فیبرهای محلول در آب باعث کاهش کلسترول بد خون می شوند. این فیبرها مانند تله ای عمل می کنند که به کلسترول موجود در سیستم گوارشی چسبیده و آن ها را به طور طبیعی از بدن دفع می کنند.

برای پیشگیری و درمان این علائم، بهتر است از مواد غذایی غنی از فیبر یا مکمل های حاوی فیبر استفاده کنید. در این رابطه مصرف کپسول فیت کنجاک پلاس پیشنهاد می شود.

منابع :
, , , ,