Strict Standards: Redefining already defined constructor for class OT_Admin in /home/flexan/public_html/wp-content/themes/nevada/lambda/classes/class.admin.php on line 41

Strict Standards: Declaration of lambda_walker::start_el() should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = NULL, $id = 0) in /home/flexan/public_html/wp-content/themes/nevada/functions/theme-walker.php on line 0

Strict Standards: Non-static method lambda_table_shortcode::init() should not be called statically in /home/flexan/public_html/wp-content/themes/nevada/functions/theme-shortcodes.php on line 548

Strict Standards: Non-static method lambda_slider_shortcode::init() should not be called statically in /home/flexan/public_html/wp-content/themes/nevada/functions/theme-slider-shortcodes.php on line 97

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/flexan/public_html/wp-content/themes/nevada/lambda/classes/class.admin.php:41) in /home/flexan/public_html/wp-content/themes/nevada/functions.php on line 128
مصرف سبزیجات تیره رنگ در بارداری | flexan
Go to Top

مصرف سبزیجات تیره رنگ در بارداری

به گزارش سلامت نیوز مصرف سبزیجات تیره رنگ مانند کلم، کاهو، اسفناج، سبزی و … باعث کنترل موثر قند خون بخصوص در زنان مبتلا بع دیابت حاملگی می شود.

این سبزیجات منابع خوبی از کاروتنوئید ها مانند گزانتین، لوتئین و نیز فولات و فیبر به همراه ساپونین ها و فلاوونوئید ها هستند.

آووکادو، محافظ چشم: یک عدد آووکادوی متوسط باعث کاهش کلسترول بد خون را دارد. حاوی لوتئین است. آنتی اکسیدانی که به حفظ سلامت چشم کمک می کند. سرشار از ویتامین ای است. در معرض خطر کمتر ابتلا به آلزایمر هستند.

کلم پیچ، مبارزه با سرطان: کلم پیچ از جمله سبزیجات چیلیایی است که مانند همه انواع کلم ها ترکیبات گیاهی ضد سرطان و ویتامین ث دارد. مصرف کلم پیچ باعث افزایش قدرت استخوان می شود و ویتامین کا موجود در آن تقویت کننده ی سیستم ایمنی بدن و چربی های امگا-۳ موجود در آن خواص ضد التهابی دارد.

کلم بروکسل، کاهش فشار خون: یکی از سبزیجات سرشار از ویتامین های آ و ث است که مصرف آن منجر به کاهش فشار خون می شود.

چای سبز: سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که برای مبارزه با بیماری های قلبی، برخی سرطان ها، دیابت و بیماری های التهابی روده است.

ریحان، از بین برنده ی التهاب: این گیاه با ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها لود شده و منبع غنی از ویتامین کا و آهن است.برگ ریحان خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد.

لوبیا سبز، کنترل قند خون: علاوه بر اینکه سرشار از فیبر است به کاهش کلسترول خون نیز کمک می کند و منجر به ثبات قند خون می شود. لوبیا سبز یک انتخاب مناسب برای افراد مبتلا به دیابت است.

فلفل سبز: سرشار از لیکوپن برای مبارزه با سرطان هستند اما فلفل سبز منبع بسیار خوبی از مواد مغذی مهم از جمله ویتامین ث، بتا کاروتن، فولات و ویتامین کا است.

مارچوبه، محافظ سلامت روده: غنی از ویتامین کا، آ، ث و فولات است. دارای مواد مغذی ضد التهاب است. مارچوبه دوز سالمی از اینولین را دارد. منجر به افزایش سلامت روده و دستگاه گوارش می شود. سرشار از فیبر است.