Strict Standards: Redefining already defined constructor for class OT_Admin in /home/flexan/public_html/wp-content/themes/nevada/lambda/classes/class.admin.php on line 41

Strict Standards: Declaration of lambda_walker::start_el() should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = NULL, $id = 0) in /home/flexan/public_html/wp-content/themes/nevada/functions/theme-walker.php on line 0

Strict Standards: Non-static method lambda_table_shortcode::init() should not be called statically in /home/flexan/public_html/wp-content/themes/nevada/functions/theme-shortcodes.php on line 548

Strict Standards: Non-static method lambda_slider_shortcode::init() should not be called statically in /home/flexan/public_html/wp-content/themes/nevada/functions/theme-slider-shortcodes.php on line 97

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/flexan/public_html/wp-content/themes/nevada/lambda/classes/class.admin.php:41) in /home/flexan/public_html/wp-content/themes/nevada/functions.php on line 128
میزان مصرف فیبر در ایرانی ها کم است | flexan
Go to Top

میزان مصرف فیبر در ایرانی ها کم است

فلوشیپ جراحی کولورکتال، کمترین میزان نیاز روزانه بدن به فیبر را ۳۰ گرم اعلام کرد و گفت: ایرانی ها روزانه فقط بین ۱۵ تا ۲۰ گرم فیبر مصرف می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، کمبود مواد مغذی از جمله فیبر در بدن تبعاتی برای سلامتی دارد که بیماری قلبی و عروقی، یبوست، قندخون بالا، افزایش احتمال سرطان روده بزرگ از جمله عوارض احتمالی کمبود فیبر است.

مطالعات متعدد نشان می دهد که مصرف مقادیر بالای فیبر یکی از عوامل افزایش طول عمر و جلوگیری از بیماری های مزمن مرتبط با افزایش سن است.

دکتر سیدمحسن تولیت کاشانی در حاشیه دهمین کنگره سالانه کولوپروکتولوژی و بی اختیاری در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهارکرد: استفاده اندک از فیبر سبب بروز برخی از بیماری ها از جمله یبوست می شود.
وی با اشاره به این که مقدار استفاده از فیبر در جوامع شهری و روستایی متفاوت است، افزود: مقدار مصرف مواد غذایی حاوی فیبر در زندگی شهری بسیار کمتر از حداقل مصرف آن است.
تولیت کاشانی گفت که فیبر در مواد غذایی مانند میوه و سبزیجات به وفور وجود دارد و لازم است که این مواد در سبد غذایی قرار داشته باشد.
این فلوشیپ جراحی کولورکتال با ارائه این توصیه به مردم که سالاد کاهو را حتما در رژیم غذایی خود قرار دهند، ادامه داد: گوجه فرنگی و خیار نیز از فیبر خوبی برخوردارند.
وی اظهارکرد: خورش های خوبی از جمله قورمه سبزی در رژیم غذایی ما ایرانی ها وجود دارد که به دلیل وجود سبزی، حاوی فیبر است.
تولیت کاشانی با اشاره به این که حبوبات و برنج هم فیبر دارند اما میزان نشاسته این مواد غذایی بیشتر است، گفت: باید غلات را به صورت سبوس دار استفاده کنید و سبوس گندم نباید از رژیم غذایی حذف شود.
وی بیان کرد: متاسفانه سبوس آرد نان، کاهش یافته که این موضوع می تواند مشکلاتی را برای مردم به وجود آورد و باید مقدار سبوس در آرد نان افزایش یابد.
دهمین کنگره سالیانه کولوپروکتولوژی و بی اختیاری ۱۲ آبان با حضور بیش از ۱۲۰ جراح و میهمانانی از کشورهای آلمان، ‌آمریکا و انگلیس در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد آغاز به کار کرد و تا ۱۴ آبان به کار خود ادامه می دهد؛ آخرین مباحث علمی روز در حوزه جراحی کولون و رکتوم، لاپاراسکوپی، جراحی هموروئید و روش ایلئوستومی در این کنگره مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

در این رابطه مصرف کپسول فیت کنجاک پلاس توصیه می شود.

, , , ,